onsdag 17. august 2011

Lavkarbo panacotta, og en titt i min stue...

I dag har det blitt syltetøy av bringebærene vi plukket i går. 




Jeg har også spart noen bær i fryseren som jeg skal lage bringebærsaus til en deilig panacotta dessert (kan inngå i et lavkarbo kosthold). 

Oppskrift på panacotta:
3,75 dl kremfløte
0,75 dl melk
75 g sukrin melis
2,5 plate gelatin
1 vaniljestang

Legg gelatinplatene i kaldt vann. Varm opp fløte, melk, sukrin melis og vaniljestang. La blandingen trekke under kokepunktet til sukrin melisen er smeltet. Smelt inn gelatinplatene. Fordel blandingen i porsjonsskåler. Avkjøl. 

Server med denne deilige bringebærsausen:
150g bringebær
0,75 dl vann
3ss sukrin melis
Limejuice

Kokes opp, og blandes i blender. Jeg silte min før servering (og avkjølte selvsagt)...litt mer delikat uten alle frøene.




 Hjemme hos oss er det som sagt tidligere litt hummer og kanari når stil angår. Jeg er glad i så mye, og i dag har jeg kjøpt en ny "kalender". Den passet fint på den gamle krakken jeg har arvet, sammen med ei flott lykt vi fikk av mine gode spes.ped kollegaer da vi giftet oss, og ved siden av en hyggelig blomst jeg har fått av mamma.


5 kommentarer:

  1. Hei :0)
    Så hærlig du har lagt ut om dine spesped damer :0) veldig koselig!!
    Ser veldig godt ut med panacotta også!!!
    Klem Hege

    SvarSlett
  2. Hei Mari. Så flott blogg du har! Ser at du har gjort det før. En oversiktelig og koselig blogg. Jeg legger deg til mine blogger som jeg følger. Lykke til videre. Og selvfølgelig skal jeg hilse fra deg. Klem :-)

    SvarSlett
  3. Den kalenderen var utrolig fin. Hvor har du kjøpt den?

    SvarSlett
  4. Den kjøpte jeg på TK gulv og interiør på Olrud i Furnes:) Du må nok komme på besøk ei helg Anne, har så mange steder jeg vet du ville storkost deg på her:)

    SvarSlett
  5. Herlig,Mari. Den panacottaen så veldig god ut
    :-)) Klem

    SvarSlett